وبـــــــلاگ قـــــــــرآن و عـــــــترت
سایت تخصصی قــرآن شناسی و تــدبّر در قرآن کریم و معارف اهل البیت علیهم السّلام
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


@@@@@@@@@@@@

«به نام خداوند علیم و حكیم»

جهان آفرینش دارای رموز و معمّاهایی است كه انسان ها باید همیشه در جست و جوی آن باشند و هر یك از شگفتیهای این جهان دارای كلیدهایی است كه قفل این رموز را باز می كنند.

ما انسانها با تلاش و كوشش می توانیم توانایی آن را داشته باشیم که با كمی اندیشه همراه با عمل و با استفاده از شاه كلید اصلی یعنی «قرآن کریم» این كلیدها را از آن خود كنیم و به راز آفرینش دست پیدا كنیم.

زندگی بدون كاوش معنا ندارد و زمانی زندگی معنا پیدا می كند كه در آن رمزی وجود داشته با شد و همچنین فردی باشد كه در جست و جوی یافتن آن رمز باشد.

@@@@@@@@@@@@

قال رسول الله صلی الله علیه

و آله و سلّم :


مَن اَرادَ عِلمَ الاَوَّلینَ وَالآخَرینَ،

فَلیُثَوِّرِ القُرآنَ


هر که علم اولین و آخرین را میخواهد،

باید آن را در قرآن بجوید.


کنزالعمال ج1 ص548

مدیر وبلاگ :سیّد محمّد روحانی
مطالب اخیر
نظرسنجی
میزان رضایتمندی خود را از مطالب وب سایت بیان بفرمایید






برچسبها




معنی و تفسیر سبحان اللّه

«سبحان اللّه» پاك دانستن خدا از هر عیبی است

*****

از امیرالمؤمنین (علیه السلام) درباره  تفسیر «سبحان اللّه» سئوال شد ، فرمود : بزرگ شمردن جلال خدای عزوجل و پاك دانستنش از آنچه هر مشركی درباره او می گوید ، پس هنگامی كه عبد آن را ـ از روی اخلاص و یقین ـ بگوید هر فرشته ای به او درود فرستد.


معانی الاخبار : 9 ، حدیث 3 ; میزان الحكمه : 5 / 2362 ، التسبیح ، حدیث 8241





نوع مطلب : معـانی و تـدبّـر در واژه هـا، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه 30 دی 1398



درکـات

درکات : [ دَ رَ ] (ع اِ) ج  ِ درکة، به معنی ته و نشیب است ، و این در مقابل درجات است (که مراتب بهشت باشد)، و درکات به معنی منازل دوزخ است. 






نوع مطلب : معـانی و تـدبّـر در واژه هـا، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه 30 دی 1398


لطف حق


مادر موسی، چو موسی را به نیل

در فکند، از گفتهٔ رب جلیل

 

خود زِ ساحل کرد با حسرت نگاه

گفت کای فرزند خرد بی‌گناه

 

گر فراموشت کند لطف خدای

چون رهی زین کشتی بی ناخدای

 

گر نیارد ایزد پاکت بیاد

آب خاکت را دهد ناگه بباد

 

وحی آمد کاین چه فکر باطل است

رهرو ما اینک اندر منزل است

 

پردهٔ شک را برانداز از میان

تا ببینی سود کردی یا زیان

 

ما گرفتیم آنچه را انداختی

دست حق را دیدی و نشناختی

 

در تو، تنها عشق و مهر مادری است

شیوهٔ ما، عدل و بنده پروری است

 

نیست بازی کار حق، خود را مباز

آنچه بردیم از تو، باز آریم باز

 

سطح آب از گاهوارش خوشتر است

دایه‌اش سیلاب و موجش مادر است

 

رودها از خود نه طغیان میکنند

آنچه میگوئیم ما، آن میکنند

 

ما، بدریا حکم طوفان میدهیم

ما، بسیل و موج فرمان می‌دهیم

 

نسبت نسیان بذات حق مده

بار کفر است این، بدوش خود منه

 

به که برگردی، بما بسپاریش

کی تو از ما دوست‌تر میداریش

 

نقش هستی، نقشی از ایوان ماست

خاک و باد و آب، سرگردان ماست

 

قطره‌ای کز جویباری میرود

از پی انجام کاری میرود

 

ما بسی گم گشته، باز آورده‌ایم

ما، بسی بی توشه را پرورده‌ایم

 

میهمان ماست، هر کس بینواست

آشنا با ماست، چون بی آشناست

 

ما بخوانیم، ار چه ما را رد کنند

عیب پوشیها کنیم، ار بد کنند

 

سوزن ما دوخت، هر جا هر چه دوخت

زاتش ما سوخت، هر شمعی که سوخت

 

کشتئی زاسیب موجی هولناک

رفت وقتی سوی غرقاب هلاک

 

تند بادی، کرد سیرش را تباه

روزگار اهل کشتی شد سیاه

 

طاقتی در لنگر و سکان نماند

قوتی در دست کشتیبان نماند

 

ناخدایان را کیاست اندکی است

ناخدای کشتی امکان یکی است

 

بندها را تار و پود، از هم گسیخت

موج، از هر جا که راهی یافت ریخت

 

هر چه بود از مال و مردم، آب برد

زان گروه رفته، طفلی ماند خرد

 

طفل مسکین، چون کبوتر پر گرفت

بحر را چون دامن مادر گرفت

 

موجش اول، وهله، چون طومار کرد

تند باد اندیشهٔ پیکار کرد

 

بحر را گفتم دگر طوفان مکن

این بنای شوق را، ویران مکن

 

در میان مستمندان، فرق نیست

این غریق خرد، بهر غرق نیست

 

صخره را گفتم، مکن با او ستیز

قطره را گفتم، بدان جانب مریز

 

امر دادم باد را، کان شیرخوار

گیرد از دریا، گذارد در کنار

 

سنگ را گفتم بزیرش نرم شو

برف را گفتم، که آب گرم شو

 

صبح را گفتم، برویش خنده کن

نور را گفتم، دلش را زنده کن

 

لاله را گفتم، که نزدیکش بروی

ژاله را گفتم، که رخسارش بشوی

 

خار را گفتم، که خلخالش مکن

مار را گفتم، که طفلک را مزن

 

رنج را گفتم، که صبرش اندک است

اشک را گفتم، مکاهش کودک است

 

گرگ را گفتم، تن خردش مدر

دزد را گفتم، گلوبندش مبر

 

بخت را گفتم، جهانداریش ده

هوش را گفتم، که هشیاریش ده

 

تیرگیها را نمودم روشنی

ترسها را جمله کردم ایمنی

 

ایمنی دیدند و ناایمن شدند

دوستی کردم، مرا دشمن شدند

 

کارها کردند، اما پست و زشت

ساختند آئینه‌ها، اما ز خشت

 

تا که خود بشناختند از راه، چاه

چاهها کندند مردم را براه

 

روشنیها خواستند، اما ز دود

قصرها افراشتند، اما به رود

 

قصه‌ها گفتند بی‌اصل و اساس

دزدها بگماشتند از بهر پاس

 

جامها لبریز کردند از فساد

رشته‌ها رشتند در دوک عناد

 

درسها خواندند، اما درس عار

اسبها راندند، اما بی‌فسار

 

دیوها کردند دربان و وکیل

در چه محضر، محضر حی جلیل

 

سجده‌ها کردند بر هر سنگ و خاک

در چه معبد، معبد یزدان پاک

 

رهنمون گشتند در تیه ضلال

توشه‌ها بردند از وزر و وبال

 

از تنور خودپسندی، شد بلند

شعلهٔ کردارهای ناپسند

 

وارهاندیم آن غریق بی‌نوا

تا رهید از مرگ، شد صید هوی

 

آخر، آن نور تجلی دود شد

آن یتیم بی‌گنه، نمرود شد

 

رزمجوئی کرد با چون من کسی

خواست یاری، از عقاب و کرکسی

 

کردمش با مهربانیها بزرگ

شد بزرگ و تیره دلتر شد ز گرگ

 

برق عجب، آتش بسی افروخته

وز شراری، خانمان‌ها سوخته

 

خواست تا لاف خداوندی زند

برج و باروی خدا را بشکند

 

رای بد زد، گشت پست و تیره رای

سرکشی کرد و فکندیمش ز پای

 

پشه‌ای را حکم فرمودم که خیز

خاکش اندر دیدهٔ خودبین بریز

 

تا نماند باد عجبش در دماغ

تیرگی را نام نگذارد چراغ

 

ما که دشمن را چنین میپروریم

دوستان را از نظر، چون میبریم

 

آنکه با نمرود، این احسان کند

ظلم، کی با موسی عمران کند

 

این سخن، پروین، نه از روی هوی ست

هر کجا نوری است، ز انوار خداست

 

پروین اعتصامی






نوع مطلب : پیــــامبـــــــــران الــــــهی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه 29 دی 1398


تواضع حضرت سلیمان


سلیمان علیه السلام ، دارای چنان حشمت و جلال و عظمتی بود كه او را در این زمینه هم پایه ای نبود ، ولی به اندازه ای متواضعانه و باانصاف رفتار می كرد كه حتّی موری ناتوان هم می توانست او را محاكمه كند و حقّ طبیعی خود را از سلیمان دریافت دارد .


روزی موری روی دستش به حركت آمد ، سلیمان مور را از روی دستش برداشت و بر زمین گذاشت ، سلیمان مانند همه فكر نمیكرد كه مور بر او اعتراض كند و وی را مورد بازخواست قرار دهد ، ولی تواضع و عدالت و ضعیف نوازی سلیمان كار را به جایی رسانیده بود كه مور لب به سخن گشوده عرضه داشت :

این خودپسندی چیست ؟

این بزرگ منشی چیست؟

مگر نمیدانی من بنده  خدایی هستم كه تو نیز بنده او هستی؟

از نظر بندگی خدا چه تفاوتی میان من و توست كه تو با من چنین رفتاری كردی ؟

سلیمان ، از صراحت گویی مور متأثر شد .

آری ، دچار اضطراب و تأثر شد كه اگر روز قیامت با چنین بیانی در پیشگاه حق محاكمه شود چه باید كرد.


همین اضطراب و تأثر او را از حال طبیعی خارج ساخت، وقتی به حال آمد فرمان داد مور احضار شود .


شاید شما فكر كنید مور را احضار كرد تا به جرم صراحت لهجه گرفتارش كند و او را از زیر شكنجه و آزار قرار دهد! ولی سلیمان مرد خداست، دارای مقام نبوت است، به همه حسنات اخلاقی آراسته است و كمالات انسانی در او جلوه گر است.

او از صراحت گفتار مور خوشحال شد و از اینكه زیر دستانش این همه آزادی دارند كه حتی مثل موری جرأت اعتراض دارد ، خرسند گردید .


سلیمان از مور پرسید : چرا با چنین صراحت لهجه سخن گفتی و چرا اینگونه اعتراض كردی ؟

مور گفت : پوست و گوشت و اندام من ضعیف است، شما مرا گرفتی و به زمین افكندی و دست و پا و بدنم در فشار قرار گرفت و مرا ناراحت كرد و این برخورد سبب شد تا من بر تو اعتراض كنم .


سلیمان گفت : چون تو را به زمین افكندم و سبب ناراحتی ات را فراهم ساختم و دچار شكنجه ات كردم از تو عذر می خواهم، یقیناً من این كار را از روی قصد و غرض بدی انجام ندادم و چون قصد بدی در كار نبود جای عذر دارد بنابراین از تو معذرت می خواهم .

آری ، سلیمان با آن جلال و حشمت وقتی میبیند اندكی از حدود اخلاق ، پا فراتر گذاشته ناراحت می شود و از طرف مقابلش گرچه موری ضعیف است عذرخواهی می كند!!!

مور گفت : من از تو گذشت می كنم و از این كاری كه كردی چشم پوشی می نمایم به شرط این كه روی آوردنت به دنیا از روی شهوت و میل نباشد ، ثروت و مال دنیا را برای رفاه و آسایش هم نوع خود بخواهی ، غرق در خوش گذرانی و اسراف نشوی، آن چنان دچار خوشی لذت نگردی تا ملت بی نوا را از یاد ببری ، هر درمانده و وامانده ای از تو كمك و یاری طلبید به او یاری رسانی .

سلیمان كه قلب پاكش مملو از مهربانی و محبت و لطف و عنایت به زیر دستان بود ، شرایط مور را متواضعانه پذیرفت و مور هم از سلیمان درگذشت.

قصص الانبیاء ثعلبی ص288






نوع مطلب : پیــــامبـــــــــران الــــــهی، 
برچسب ها : داستانهایی از زندگی و سیره پیامبران،
لینک های مرتبط :
          
جمعه 27 دی 1398



مطالبه بشکل مو از ماست


حمّاد بن عثمان می گوید : مردی به محضر مبارك حضرت صادق علیه السلام وارد شد و از مردی از اصحاب حضرت شكایت كرد .

چیزی نگذشت كه آن صحابی نزد امام آمد ، حضرت به او فرمود : سبب شكایت این شاكی از تو چیست؟

عرضه داشت : از من شكایت می كند برای این كه قرضی را كه به او داده بودم تا دینار آخرش را به طور كامل از او مطالبه كردم .

حمّاد می گوید : امام صادق علیه السلام خشمگین نشست، سپس فرمود : انگار می كنی زمانی كه حق خود را بطور كامل مطالبه می كنی كار زشتی نمیكنی؟!

آیا آنچه را خدا از حالات مؤمنان در قرآن حكایت كرده ندیدی كه فرموده :


...وَیَخافُونَ سُوءَ الحِسابِ (رعد/21)

«و آنان همواره از حسابرسی بد می ترسند»


فكر می كنی می ترسند كه خدا بر آنان در حسابرسی ستم روا دارد؟

نه، به خدا سوگند نمی ترسند، مگر از حسابرسی دقیق و كامل، كه اینگونه حسابرسی ـ كه مو را از ماست می كشند ـ حسابرسی بد نامیده ، پس كسی كه در مطالبه حق خود به اینصورت با طرف خود برخورد كند كار زشتی انجام داده است!!






نوع مطلب : تــــدبّــــــر در قــــــــرآن، 
برچسب ها : تدبّر در قرآن،
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه 23 دی 1398



منظور از واژه «ذكر» در قرآن کریم 

شیخ كلینی در كتاب پرقیمت « كافی » به عنوان در اولین روایت باب فضل قرآن روایتی از امام باقر علیه السلام آورده كه دارای مطالب مهم و با ارزشی است این روایت در توضیح این آیه شریفه است :

إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَی عَنِ الفَحْشآءِ وَالمُنْكَرِ وَلَذِكْرُ اللّهِ أَكْبَرُ ( عنكبوت/ 45)

 

امام باقر علیه السلام فرمودند :

وَنَحْنُ ذِكْرُ اللّهِ وَنَحْنُ أَكْبَرُ

بی شك منظور از « ذكر » پیامبر و دوازده معصوم هستند ، دوازده امامی كه وارث ایمان و اخلاق و دانش و آگاهی و بصیرت پیامبرند .

 

دوازده امامی كه مفسّر قرآن و بیان كننده ی احكام و حافظان دین و امنای حق در میان جامعه ی انسانی اند .

 

دوازده امامی كه مصداق عینی قرآن و چراغهای هدایت و راهنمایان انسانها به سوی سعادت و تأمین كننده ی خیر دنیا و آخرت مردمند .

 

آنان ، یادآور همه ی حقایق و روشن كننده ی واقعیات و گنجینه های علم و عرفان و مظاهر صفات و اسماء الهی اند .

 

از آنجا كه امامان معصوم قرآن ناطقند ، حضرت باقر (علیه السلام) فرمودند :

 

« ما ذكر خداییم و ما ذكر بزرگتر هستیم »

 

بدون پذیرش سرپرستی آنان ، و بدون قبول معارف آن بزرگواران ، و بدون اطاعت از دستورات و فرامین آن جانشینان به حق پیامبر ، و بدون قرار داشتن در دایره ی ولایتشان ، ایمان انسان ناقص و اخلاقش فاسد و اعمالش ناشایسته و دنیایش بی نظم و آخرتش پیچیده به خشم و عذاب خداست .

امامت شمع فانوس یقین است

امامت نور قلب متقین است

 

امامت گوهر دریای جود است

امامت جوهر كان وجود است

 

امامت جانب حق ره نمودن

امامت زنگ از دلها زدودن

 

امامت رهبری كردن به خالق

نمودن راه حق را بر خلایق

 

كافی : 2 / 598 ، كتاب فضل القرآن ، حدیث 1






نوع مطلب : تــــدبّــــــر در قــــــــرآن، معـانی و تـدبّـر در واژه هـا، 
برچسب ها : تدبّر در قرآن،
لینک های مرتبط :
          
شنبه 21 دی 1398



زیبایی های عالم طبیعت و حیوانات



[http://www.aparat.com/v/zJs2E]


[http://www.aparat.com/v/zJs2E]




نوع مطلب : اســــــــــــــرار عالم خلفت/کتاب هزار و یک چرا؟، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه 15 دی 1398




تغییر رنگ عجیب سوسمار درختی



[http://www.aparat.com/v/s4cyn]


[http://www.aparat.com/v/s4cyn]




نوع مطلب : اســــــــــــــرار عالم خلفت/کتاب هزار و یک چرا؟، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه 15 دی 1398




خدا با ماهی کف دریا نقاشی میکشد!!!




[http://www.aparat.com/v/g6ft4]


[http://www.aparat.com/v/g6ft4]




نوع مطلب : اســــــــــــــرار عالم خلفت/کتاب هزار و یک چرا؟، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
شنبه 14 دی 1398









نمونه هایی از حکمت و لطف و راهنمایی خداوند در خلقت





[http://www.aparat.com/v/JL50j]


[http://www.aparat.com/v/JL50j]









نوع مطلب : اســــــــــــــرار عالم خلفت/کتاب هزار و یک چرا؟، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
شنبه 14 دی 1398



اثبات اعطای روح

«مستند خلقت/شبکه قرآن سیما/برنامه مواهب»


وَ یَسْأَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِۖ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّی وَ مَا أُوتِیتُمْ 

مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِیلًا
و از تو درباره روح می پرسند، بگو: روح از امر پروردگار من است، و از دانش و علم جز اندكی به شما نداده اند.

سوره إسراء آیه 85


[http://www.aparat.com/v/W8pbl]



[http://www.aparat.com/v/W8pbl]




نوع مطلب : تــــدبّــــــر در قــــــــرآن، «مواهب»-مستند خلقت (کلیپ)، 
برچسب ها : تدبّر در قرآن،
لینک های مرتبط :
          
جمعه 13 دی 1398





گل سرخ در آسمان

«مستند خلقت/قسمت بیست و چهارم/شبکه قرآن سیما/برنامه مواهب»


فَإِذَا انْشَقَّتِ السَّمَاءُ فَکَانَتْ وَرْدَةً کَالدِّهَانِ

پس آنگاه كه آسمان از هم شكافد و گلگون گردد و چون روغن گداخته روان شود.

سوره الرحمن آیه 37


[http://www.aparat.com/v/yvOXe]


[http://www.aparat.com/v/yvOXe]




نوع مطلب : تــــدبّــــــر در قــــــــرآن، «مواهب»-مستند خلقت (کلیپ)، 
برچسب ها : تدبّر در قرآن،
لینک های مرتبط :
          
جمعه 13 دی 1398




ستاره ای که در میزند

«مستند خلقت/قسمت بیست و سوّم/شبکه قرآن سیما/برنامه مواهب»


وَالسَّمَاءِ وَالطَّارِقِ 

قسم به آسمان کوبنده شب

سوره طارق آیه 1



[http://www.aparat.com/v/hOtxn]


[http://www.aparat.com/v/hOtxn]




نوع مطلب : تــــدبّــــــر در قــــــــرآن، «مواهب»-مستند خلقت (کلیپ)، 
برچسب ها : تدبّر در قرآن،
لینک های مرتبط :
          
جمعه 13 دی 1398



عملکــرد کوهـهــا



«مستند خلقت/قسمت بیست و دوّم/شبکه قرآن سیما/برنامه مواهب»


وَ جَعَلْنَا فِی الْأَرْضِ رَوَاسِیَ أَنْ تَمِیدَ بِهِمْ
و در زمین كوه های استوار پدید آوردیم تا زمین آنان را نلرزاند.

سوره أنبیاء آیه 31



[http://www.aparat.com/v/ljcIf]


[http://www.aparat.com/v/ljcIf]




نوع مطلب : تــــدبّــــــر در قــــــــرآن، «مواهب»-مستند خلقت (کلیپ)، 
برچسب ها : تدبّر در قرآن،
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه 12 دی 1398



آسمان برگرداننده

«مستند خلقت/قسمت بیست و یکم/شبکه قرآن سیما/برنامه مواهب»


وَ السَّمَاءِ ذَاتِ الرَّجْعِ

سوگند به آسمان برگرداننده.

سوره طارق آیه 11


[http://www.aparat.com/v/eyGwj]


[http://www.aparat.com/v/eyGwj]




نوع مطلب : تــــدبّــــــر در قــــــــرآن، «مواهب»-مستند خلقت (کلیپ)، 
برچسب ها : تدبّر در قرآن،
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه 12 دی 1398



سقف محفوظ

«مستند خلقت/قسمت بیستم/شبکه قرآن سیما/برنامه مواهب»



وَ جَعَلْنَا السَّمَاءَ سَقْفًا مَحْفُوظًاۖ وَ هُمْ عَنْ آیَاتِهَا مُعْرِضُونَ

و آسمان را سقفی محفوظ قرار دادیم در حالی كه آنان [از تأمل و دقت در] نشانه های آن [كه گواه توحید، ربوبیّت و قدرت خداست] 

روی گردانند.

سوره الأنبیاء آیه 32



[http://www.aparat.com/v/NZVvQ]


[http://www.aparat.com/v/NZVvQ]




نوع مطلب : تــــدبّــــــر در قــــــــرآن، «مواهب»-مستند خلقت (کلیپ)، 
برچسب ها : تدبّر در قرآن،
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه 12 دی 1398



گِـــردی زمیـن


«مستند خلقت/قسمت نوزدهم/شبکه قرآن سیما/برنامه مواهب»


خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ بِالْحَقِّۖ یُكَوِّرُ اللَّیْلَ عَلَى النَّهَارِ 

وَ یُكَوِّرُ النَّهَارَ عَلَى اللَّیْلِۖ
آسمان ها و زمین را به حق آفرید. شب را به روز درمی پوشاند، 

و روز را به شب پوشاند.

سوره زمر آیه 5



[http://www.aparat.com/v/Bmb8U]


[http://www.aparat.com/v/Bmb8U]




نوع مطلب : تــــدبّــــــر در قــــــــرآن، «مواهب»-مستند خلقت (کلیپ)، 
برچسب ها : تدبّر در قرآن،
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه 12 دی 1398



خلقت جفت ها


«مستند خلقت/قسمت هجدهم/شبکه قرآن سیما/برنامه مواهب»

سُبْحَانَ الَّذِی خَلَقَ الْأَزْوَاجَ كُلَّهَا مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ وَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ 

وَ مِمَّا لَا یَعْلَمُونَ
منزّه [از هر عیب و نقصی] است آنكه همه زوج ها را آفرید از آنچه زمین می رویاند و از وجود خودشان و از آنچه نمی دانند،

سوره یس آیه 36



[http://www.aparat.com/v/bqETR]


[http://www.aparat.com/v/bqETR]




نوع مطلب : تــــدبّــــــر در قــــــــرآن، «مواهب»-مستند خلقت (کلیپ)، 
برچسب ها : تدبّر در قرآن،
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه 12 دی 1398



گوش ها در هنگام خواب فعال هستند

«مستند خلقت/قسمت هفدهم/شبکه قرآن سیما/برنامه مواهب»


فَضَرَبْنَا عَلَىٰ آذَانِهِمْ فِی الْكَهْفِ سِنِینَ عَدَدًا

پس سالیانی چند در آن غار، خواب را بر گوش هایشان چیره ساختیم.

سوره الکهف آیه 11




[http://www.aparat.com/v/forDy]


[http://www.aparat.com/v/forDy]




نوع مطلب : تــــدبّــــــر در قــــــــرآن، «مواهب»-مستند خلقت (کلیپ)، 
برچسب ها : تدبّر در قرآن،
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه 12 دی 1398



اهمیت حرکت در خواب

«مستند خلقت/قسمت شانزدهم/شبکه قرآن سیما/برنامه مواهب»



وَ تَحْسَبُهُمْ أَیْقَاظًا وَ هُمْ رُقُودٌۚ وَ نُقَلِّبُهُمْ ذَاتَ الْیَمِینِ وَ ذَاتَ الشِّمَالِۖ

و آنان را بیدار می پنداشتی در حالی که خفته بودند و آنها را به پهلوی چپ و راست می گردانیم.

سوره الکهف آیه 18



[http://www.aparat.com/v/beniT]


[http://www.aparat.com/v/beniT]




نوع مطلب : تــــدبّــــــر در قــــــــرآن، «مواهب»-مستند خلقت (کلیپ)، 
برچسب ها : تدبّر در قرآن،
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه 12 دی 1398


( کل صفحات : 3 )    1   2   3   


موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
ابزار وبلاگ نویسی

وبـــــــلاگ قـــــــــرآن و عـــــــترت

اخبار ایران:

اخبار جهان:

اخبار اقتصادی:

اخبار علمی

اخبار فناوری و اطلاعات

اخبار هنری:

اخباراجتماعی

اخبار ورزشی

--------------------------------------------------------------------------------------

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر

--------------------------------------------------------------------------------------
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
-------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------- ساخت وبلاگ
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات